Donate! · Not a member? Click here!
25384 35784 16182 7357 25813 26909 21254 18220 36291 11653
Main menu
Current OpenPLi Status on
Visit our sponsor...
Login
with Username:
Username:

Password:

with OpenID URL:

Forgotten your password?
Request a new one here.
Users Online on
Guests Online: 50
Brazil United Kingdom Canada United Kingdom United Kingdom United Arab Emirates Puerto Rico Netherlands, The United States United Kingdom Norway Netherlands, The Belgium Netherlands, The Belgium United States Norway Turkey Germany United States Sweden Turkey Germany Netherlands, The Turkey Greece United Kingdom Ukraine Netherlands, The Netherlands, The Palestinian Territories Netherlands, The Croatia Italy Netherlands, The Germany Sweden United States United States Spain United States Algeria Russian Federation Brazil Netherlands, The United Kingdom United States Italy Ireland
Members Online: 25
blzr, hemertje, bjorntj, andyblac, Droop, Droop, Novac, aklef, Henksat, nfnovice, lincsat, Rick Hunter, Edgar, droopi4155, alpa, MickeyM, silicio, wortellica, bjorntj, dfdream, greatred, mrbeam, VU+NL, Satkieker, pieterg

Registrations: 15,720
Newest Member:
 BBJ71
View Thread
PLi® Images website » Discussion Forums » PLi® Support » [NL] Gebruikersondersteuning

Page 3 of 4 1 2 3 4
29-07-2010 08:15 Re: [VU+DUO] Overzicht bruikbare PC-applicaties [Re: VU+NL]
Netherlands, The  Jeroensky

Member

VU+NL wrote:
Jeroensky wrote:
Met welk programma ben je eigenlijk bezig?
Ja, waar hadden we het ook al weer over? Zie 4 antwoorden terug........

hehehe, ik zie het, (ben dagje vrij , net wakker).
Kan jij met java werken? Zie m'n vorige 2 postings. (zou vet cool zijn als er crossplatform dreamboxediter is)

Dreambox DM8000 HD PVR (1.5TB hdd / DVDr(w) slim slot-in / 4GB cf & OpenPli) - 2x DiSEqC 4/1 switch - 4x Smart Titanium 0.1 db Universal Twin LNB (13.0E/19.2E/23.5E/28.2E) - Visiosat Bisat HD dish.

If you see someone with a Pli-Images t-shirt in Amsterdam, then it could be probably me.
30-07-2010 20:12 Re: [VU+DUO] Overzicht bruikbare PC-applicaties [Re: Jeroensky]
Netherlands, The  MiLo

Administrator
PLi® Core member

Jeroensky wrote:
Is hier iemand goed in java?

Heb ruim 10 jaar Java ervaring en ik vind het een verschrikkelijke kut programmeertaal. Voor 80 euro per uur zet ik me daar wel overheen, maar voor minder niet.

Ach, real programmers can write Fortran in any language...

Real musicians never die - they just decompose
30-07-2010 20:55 RE: [VU+DUO] Overzicht bruikbare PC-applicaties
Netherlands, The  pieterg

Administrator
PLi® Core member

zelfs als het project al bijna af is? (bijna als in: een userinterface om bouquetten te editen, waarvan alleen het userinterface nog ontbreekt..)
30-07-2010 21:44 Re: [VU+DUO] Overzicht bruikbare PC-applicaties
Netherlands, The  Erik Slagter

PLi® tester

Heb ruim 10 jaar Java ervaring en ik vind het een verschrikkelijke kut programmeertaal. Voor 80 euro per uur zet ik me daar wel overheen, maar voor minder niet.

LOL, ik probeer al ruim jaar aan het idee te wennen, maar ik heb me er
nog ECHT overheen kunnen zetten smiley

Maarreehhh, vergeleken met python (voor zover ik nu kan zien) is java
een makkie (voor iemand die geboren en getogen "C" is).

Currently using: DM8000 (4xDVB-S2) and DM800 (DVB-S), no longer used: 2xDM7000, fomerly used: DM500. Reception: BiSat 13/19.2/23.5/28.2, 4 x Alps quattro lnb, Chess 17->6 DiSeqC switch.
30-07-2010 21:57 Re: [VU+DUO] Overzicht bruikbare PC-applicaties [Re: Erik Slagter]
Netherlands, The  pieterg

Administrator
PLi® Core member

Erik Slagter wrote:

Maarreehhh, vergeleken met python (voor zover ik nu kan zien) is java
een makkie (voor iemand die geboren en getogen "C" is).

daar ben ik het niet mee eens. Juist omdat de syntax van python zo anders is, is het gewoon een andere taal, die prima te leren is (al wordt het nooit m'n favoriet).
Omdat de syntax van java wel wat op c(++) lijkt, blijft ook ik java een stuk irritanter vinden.
30-07-2010 22:09 Re: [VU+DUO] Overzicht bruikbare PC-applicaties
Netherlands, The  Erik Slagter

PLi® tester

daar ben ik het niet mee eens. Juist omdat de syntax van python zo anders is, is het gewoon een andere taal, die prima te leren is (al wordt het nooit m'n favoriet).
Omdat de syntax van java wel wat op c(++) lijkt, blijft ook ik java een stuk irritanter vinden.

<excuse type="lame">
Daar zit ook wat in. Heb zowiezo iets tegen weakly (zeg maar: not at
all) typed languages, dan staat het me al tegen en dan ook nog eens
code-blokken maken met inspringen, brrr. Ik zou er ècht eens in moeten
duiken, maar dat zou dan alleen vanwege enigma zijn, gecombineerd met
bovenstaande, nog erg weinig motivatie :-/
</excuse>

Currently using: DM8000 (4xDVB-S2) and DM800 (DVB-S), no longer used: 2xDM7000, fomerly used: DM500. Reception: BiSat 13/19.2/23.5/28.2, 4 x Alps quattro lnb, Chess 17->6 DiSeqC switch.
04-08-2010 13:07 Re: [VU+DUO] Overzicht bruikbare PC-applicaties [Re: VU+NL]
France  VU+NL

Member

Bruikbaar: Satfinder PRO .
Je moet het IP-adres van de box invullen.

I'm just a soul who's intentions are good
Oh Lord, please don't let me be misunderstood

VU+ DUO (Open-PLi)/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Aston dual/Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 en 1100
04-08-2010 13:29 Re: [VU+DUO] Overzicht bruikbare PC-applicaties [Re: VU+NL]
France  VU+NL

Member

VU+NL wrote:
Houd er rekening mee, dat het programma heel langzaam opstart (omdat alle kanalen van de ontvanger worden ingelezen).

VU+ DUO (Open-PLi)/Digiality 85cm multifocus-4 X twin-Inverto-LNB's/Triax 88 USALS/Aston dual/Logitech Harmony 300, 555, 600, 900 en 1100
04-08-2010 13:47 Re: [VU+DUO] Overzicht bruikbare PC-applicaties [Re: VU+NL]
France  VU+NL

Member

Aardig dat er nu ook een alles-in-één pakketje is voor de VU, maar verder brengt het volgens mij niets nieuws. Download hier.
En alleen voor de taalkundig zeer onderlegden: info hier.

04-08-2010 15:50 Re: [VU+DUO] Overzicht bruikbare PC-applicaties [Re: VU+NL]
Netherlands, The  delagroov

Member

VU+NL wrote:

Dat is een link waar je eerst moet registreren!

Vu+ Duo
Samsung Ecogreen 500Gb

Astra 1/2/3 en HB
04-08-2010 16:15 Re: [VU+DUO] Overzicht bruikbare PC-applicaties [Re: delagroov]
France  VU+NL

Member

delagroov wrote:
VU+NL wrote:
Dat is een link waar je eerst moet registreren!
Ja, dat is met veel downloadlokaties het geval. Maar dat is toch zo gepiept en ook niet moeilijk?
En ik prefereer het geven van de oorspronkelijke downloadlokatie (als ik die weet): dat doet het meeste recht aan de publicist en het maakt het eenvoudiger om af en toe eens te zien of er een nieuwe versie is.

04-08-2010 22:27 Re: [VU+DUO] Overzicht bruikbare PC-applicaties [Re: VU+NL]
Netherlands, The  Pedro_Newbie

Member

One step - Satfinder pro werkt bij mij niet goed. Bij het opstarten komt er eerst een foutmelding: VLC Player not initialized.
Daarna bij verbinding maken komen de SNR en AGC waardes erin te staan maar deze zijn dan vervolgens statisch, ik zie totaal geen fluctuaties terwijl dat met b.v. Dreambox E2 Satfinder wel het geval is. Verder komen er regelmatig wat onduidelijke foutmeldingen.
Ook het SD beeld verschijnt bij mij niet. Ik werk met Win XP Prof. Mediacentre

Vu+ Duo (1 TB HD & OpenPLi)
Visiosat Bisat G4 Quadro, Astra 1, 2, 3 & Hotbird
3x Inverto twin LNB, 1x Alps twin LNB
Harmony 555
Zakje Japanse nootjes smiley
04-08-2010 22:50 Re: [VU+DUO] Overzicht bruikbare PC-applicaties [Re: Pedro_Newbie]

Member

Dreambox E2 Satfinder werkt ook niet helemaal vlekkeloos. De log functie werkt niet goed en de min, max en avg waarden worden niet weergegeven.

Harmony 555
04-08-2010 22:52 Re: [VU+DUO] Overzicht bruikbare PC-applicaties [Re: Pedro_Newbie]
France  VU+NL

Member

Dus beide doen het bij jou niet goed. Hier, onder Vista 32 wel.

04-08-2010 22:58 Re: [VU+DUO] Overzicht bruikbare PC-applicaties [Re: VU+NL]

Member

Dreambox E2 Satfinder is wel werkbaar, de piekwaarden worden wel weergegeven in de bar d.m.v. een dikke streep, maar de min, max en avg. worden niet getoond en berekend.
Ook de optie om te loggen bij kanaal wisseling levert ook niets op, er wordt geen log gemaakt. De knop add log levert een drietal 0 waardes op voor min, max en avg uiteraard.

Harmony 555
05-08-2010 10:36 Re: [VU+DUO] Overzicht bruikbare PC-applicaties [Re: Pedro_Newbie]
France  VU+NL

Member

Pedro_Newbie wrote:
Dreambox E2 Satfinder is wel werkbaar, de piekwaarden worden wel weergegeven in de bar d.m.v. een dikke streep, maar de min, max en avg. worden niet getoond en berekend.
Ook de optie om te loggen bij kanaal wisseling levert ook niets op, er wordt geen log gemaakt. De knop add log levert een drietal 0 waardes op voor min, max en avg uiteraard.
Daar heb je gelijk in, maar omdat de dikke strepen wel actueel zijn, is het een prima applicatie om de schotel mee uit te richten.

Moet je natuurlijk wel een laptop hebben
of lenen: het werkt ook als portable applicatie.

05-08-2010 13:59 Re: [VU+DUO] Overzicht bruikbare PC-applicaties [Re: Pedro_Newbie]
Netherlands, The  gerard0610

Member

Pedro_Newbie wrote:
One step - Satfinder pro werkt bij mij niet goed. Bij het opstarten komt er eerst een foutmelding: VLC Player not initialized.
Daarna bij verbinding maken komen de SNR en AGC waardes erin te staan maar deze zijn dan vervolgens statisch, ik zie totaal geen fluctuaties terwijl dat met b.v. Dreambox E2 Satfinder wel het geval is. Verder komen er regelmatig wat onduidelijke foutmeldingen.
Ook het SD beeld verschijnt bij mij niet. Ik werk met Win XP Prof. Mediacentre

Hier wel.
Ik zie af en toe een verander van waarde SNR.

Ik gebruik ook veel het programma Dreamboxmanager en die geeft ook de melding "VLCplayer.....". Toen ik de VLC player V 1.11 deinstalleerde en verving door de oude versie 1.05 . Bestandsnaam: "vlc-1.0.5-win32" .
Doen deed hij het prima op mijn laptop 64bits en de desktop 32 bits in combinatie met mijn VU+DUO
Dit probleem deed zich ook voor bij mijn sat-maatje. Deze heeft een DM800.

Ook bij hem werkt de satfinderPro ook prima en met een geringe uitslag.
Zoals beschreven geeft hij alleen )goed stromend beeld" bij SD zenders en bij HD zenders alleen schokkend beld maar wel goede signaal weergave.

Conclusie: probeer het anders eens met VLC V 1.0.5
05-08-2010 14:01 RE: [VU+DUO] Overzicht bruikbare PC-applicaties
United States  littlesat

Administrator
PLi® Core member

HD zenders alleen schokkend beeld

Je draadloosnetwerk naar je dak moet natuurlijk wel de hogere HD bitrates aankunnen. Tevens moet de laptop ook nog krachtig genoeg zijn om die HD-beelden in MPEG4 aan te kunnen.
05-08-2010 17:28 Re: [VU+DUO] Overzicht bruikbare PC-applicaties [Re: VU+NL]

Member

VU+NL wrote:
Daar heb je gelijk in, maar omdat de dikke strepen wel actueel zijn, is het een prima applicatie om de schotel mee uit te richten.

Moet je natuurlijk wel een laptop hebben
of lenen: het werkt ook als portable applicatie.

Ja, wrijf het er maar weer in In de toekomst toch maar een laptopje op de kop zien te tikken of even er eentje lenen, of gewoon even de PC verplaatsen.

Misschien dat ik in een gekke bui nog een overbodig moederbord met alle toeters en bellen in een oude aluminium foto/gereedschapskoffer bouw en op de klep een eveneens overbbodige 17 inch LCD monteer, wat nou geen laptop , alle spullen heb ik nog liggen en anders staat het toch maar stof te vangen.

Harmony 555
05-08-2010 17:36 Re: [VU+DUO] Overzicht bruikbare PC-applicaties [Re: gerard0610]

Member

IK draai hier nu VLC 1.1.2, het zou een oplossing kunnen zijn inderdaad om een oudere versie te installeren maar ik weet niet of er dan weer andere problemen de kop op steken.
Voorlopig gebruik ik wel de andere satfinder of sleep de good old Philips matchline glasbak, type ruggebreker, naar het balkon
Page 3 of 4 1 2 3 4
PLi® Images website » Discussion Forums » PLi® Support » [NL] Gebruikersondersteuning
Jump to Forum:
Google AdSense on